lördag 28 juni 2014

Växtkraft i växthuset

Glad att jag har mitt växthus nu när värmen uteblir och regnet faller.Här inne är det ganska varmt och behagligt, fuktigt och bra för växtligheten.


















Mera plattor har lagts ut framför växthuset och det ger möjlighet till att ställa växter och saker utanför. Ska se om jag hittar nån fin stol på loppis i sommar.


























Välkomna in i min gröna fuktiga oas!



















Gurkplantorna har satt lite fart och behövs hjälp att bindas upp.Blommorna är många och hoppet om mycket gurka finns.

























En liten gurkbäbis


















Gurktrådarna klamrar sej fast i snörena, fast beslutna att ta sej uppåt.Tunga plantor, tunna trådar...










































Är förtjust i det rostiga inslaget och har satt armeringsjärn och armeringsnät som stöd och dekoration där inne.

















Tomaterna skjuter i höjden och har fått hjälp att hålla sej uppe med pinnar och tråd. Den första lilla bäbisen har visat sej och flera blommor finns.Älskar tomat så hoppas de kommer ge mkt frukt.


















Paprikan i blom, flera knoppar väntar på att slå ut!


























Jordgubbarna är många och gömmer sej i bland blad och halmbädd. En del börjar bli riktigt stora och en svag röd färg börjar infinna sej. Nu vill de ha solljus precis som jag.

Regnet skvalar, bra för häcken som kräver vatten, alltid nått positivt med det hela!

ha enskön lördag mina vänner
Kram Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar