torsdag 12 juni 2014

Planteringar

Förra helgens härliga sommarväder gav lust till att plantera lite mer blommor ute. Det tar sej mer och mer i de olika krukorna runt om.

















På IKEA köpte jag fjärilslavendel i veckan modell mindre och dessa har nu hittat ner i krukor.



























En stor lavendel hade Granngården extra pris på i helgen och den fick krypa ner i gråa korgen, hoppas fjärilarna nu hittar hit och vill slå sej ner.

















Fyndade ett litet vitt bord som passade perfekt mellan våra vita trästolar. Ska bättra på vita färgen något.


















Fick i present av kära vänner en svart petunia som jag satte i en zinkkruka och ställde på bordet. Hoppas den kommer att trivas i värmen på soldäck.

















Ett gäng olika sorters taklök i stor zinkbalja hoppas jag nu ska bre ut sej och bilda en tät matta i skiftande färger.





















Mina fina penseer som jag vann på gundhes växer som bara den, snart får de ej plats i krukan.



Ha en skön kväll mina vänner
Kram Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar