lördag 14 juni 2014

Prunkande rabatt

Jag är så förvånad att det växer så i vår stora rabatt vid entren. Helt galet, trodde verkligen inte att den matjord vi fick dit hade så växtkraft.De flesta växterna har jag fått av vänner och de verkar stormtrivas.

















Jämför man från förra året så har alla plantor ökat enormt i omfång. Ska det fortsätta så här kommer jag få dela och plantera isär vissa av dem.



























Akleja rosa och blå























Hängsälgen når nu backen , dags att klippa




































Min absoluta favorit Stjärnflockan,en gammal växt från en gammal gård där vi även hämtade Aklejorna.



































Gigantisk Daggkåpa. vissa blad större än min handflata.Dessa vackra att ha tillsammans med blommor i en liten vas.Använd gärna blommorna som med sin gula nyans bryter av bra.






















Klematiserna klättrar på bra och i år kommer de nå toppen av spaljeerna  med lätthet. kul sen när blomningen kommer igång

















Nu ska jag kratta ur ogräs innan det blir dags att strö på och täcka marken med barkmull. Det gör det fuktigare samt mer lättskött från ogräs.


Underbar lördagkväll med solen som fortfarande skinande över oss på Myran.
Ha det gott mina vänner
kram Lena



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar