måndag 2 juni 2014

Potatis i backen

1juni och äntligen kom potatisen ner i backen.
Har inte hunnit gjort i ordning pallkragarna eller så har vädret varit skrutt.


























Utanför växthuset har jag ställt olika pallkragar. En liten för rabarber och två stora för potatis.




















Sättpotatisen har jag fått av min syster och min vän Susanne. Vanlig potatis samt mandelpotatis. Mandelpotatis är nytt för mej och det ska bli spännande att smaka.Fick rådet att köpa Änglamarksjord då den ska vara bra ayy odla i. Spännande att se om så är fallet.



























Det får plats några rader i lådan, inte för trångt vill de ha. Nu får vi vänta tills de gror då det är dags att kupa.


























Den lilla mandelpotatisen ser nästan ut som ett litet djur där den ligger och väntar att bli nergrävd.




















Nu är det jordat och vattnat och nu bara vänta och se om det kommer trivas några pärur i låddan !

Ha en skön kväll mina vänner
Kram Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar