söndag 14 december 2014

Silvriga kulor

Älskar kulor och granhängen i silver eller fattigmans silver . Det ser så där gammal modigt ut och påminner en om barndomens jular.

Ifjol hittade jag en vacker liten låda med kulor och kottar i silver och frostat glas på Clas Ohlsson.



















Kulorna fanns i vitt eller rosa toner  men jag fastnade för de vita
De låg i en fin pappask med fina grova snören.



























Idag var det dags att klä den lilla adventsgranen som stått tom sen första advent. Sakta smyger sej pyntet in mer och mer i vårt lilla hus. Än inga tomtar men lite annat smått och gott.



















Hittade 2 stycken stora silvriga kulor på coop för en liten peng och dessa stora skönheter fick sin plats i köksfönstret.

Idag har vi haft lite lilljul med försmak om julen och adventsfika hos min fina syster och familj. Massa ljus glögg och gotter så nu smålängtar man till julafton.

Ha en skön söndag, själv laddar jag för sista veckan innan efterlängtad ledighet.

många kramar till er mina vänner 
Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar