torsdag 4 december 2014

Plåtburkar ljus och mossa

Julpyssel och pynt haglar över oss i dessa tider. Bloggar och tidningar är fulla av nya tips och ideer. Jag själv är en flitig besökare på dessa ställen som söker efter nått nytt att få göra, antingen till jobbet med barnen eller till vårt hem.

En rolig app jag laddat ner är pinterest och här snackar vi tips.


























Sparade fyra st plåtburkar som jag fyllde med oasis. Det gjorde det lättare för stearinljusen att stå stadigt.Skogen kryllar av mossa så det var bara att hämta valfri sort, härligt grön och fluffig.





















Bruna papperssnören band jag sedan runt burkarna, tänker mej att färgen kan skiftas till nyår till den mera vitglittriga skalan,



















Med en hederlig gammal dymo med svart band tröck jag ut första, andra, tredje, fjärde och klistrade på dem på burkarna.
Och då var allt klart, snabbt enkelt och till en billig peng har vi 4 nya adventsljusstakar.

Ha en skön avslutning på din kväll
Kram mina vänner
Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar