måndag 21 januari 2013

God Nyttig mat

Här hemma äts det mera nyttigt nu efter nyår och vissa löften. Vi har tillsammans beslutat att äta en mera lchf inspirerad mat för att tappa några kilon. Nisse äter mera strikt , bara soppor och inge pasta potatis eller mjölmat alls. Han är jätte duktig och kilona försvinner fort.

Jag tränar ju ca 4 pass i veckan och behöver lite kolhydrater
 och äter nån potatis eller pasta slev då detta serveras oftast på jobbet och då jag inte vill avvika alltför mkt inför barnen och vad de äter.



















Det går mkt grönsaker och ägg här hemma för tillfället. Kokta stekta scrambled och omeletter i olika smaker.

I helgen gjorde Nisse en skink och svamp omelette med ost i. Himmelsk gott kan jag försäkra och såå mättande.




















Tillsammans med fetaost tomater gurka lök smakade detta nästan som en cassadia, rek varmt! 
Knappt jag va mer hungrig denna dag. Stod mej genom hela hårda träningspasset med friskis med.


Nu ska jag in och kika på lite bloggar med recept tips på lchf!

Kram Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar