söndag 13 juli 2014

Skörd i växthuset

Bloggtorka eftersom solen överöst oss under min första semestervecka!
Idag svalare och nyss kom det behövliga regnet, får man säga så...?

I växthuset har det vattnats och vattnats och varmt och fuktigt som det är där inne händer saker varje dag.


















Gurkplantorna växer så det knakar, många snören har gått åt att knyta upp de långa revorna. Massa blommor sitter på men än inte så många gurkbäbisar.

























Stora gröna blad med massa gula gurkblommor
långa tunga slingrande revor


Här är den den allra första gurkan ala Myran! Ska bli skoj att få äta den och se om den smakar annorlunda, mer gurka


















Fler gurkor på gång ökar i storlek varje dag jag är in och kollar runt.




















Gurkbäbis



Är förvånad att den gula löken verkar trivas så bra. Alla säger att det är så svårt att odla lök men jag har alltid velat odla och kunna skörda, ser så skoj ut att rycka upp den och hänga dem för tork.







































Tomaterna når nu upp i taket och fler och fler blir de små frukterna. Älskar varma solmogna tomater med lite salt på så hoppas det blir många många här inne. Ska bli kul att äta de olika sorterna och se vilken som blir min favorit. Chokladtomat låter ju spännande!

















Sockerärtor och broccoli skjuter i höjden och blommar för fullt.






















Paprikorna kommer och nu räcker inte krukorna till, lär ut på loppisjakt efter fler.


























Chillin börjar knoppas och blomma så smått så det är nog dags snart att kunna urskilja de små frukterna.


Glad jag hann klippa gräset innan regnet kom men både gräs häck och blommor i rabatten behövet vatten 

Ha en skön söndag mina vänner.Bockar av den första semesterveckan med underbart väder och hoppas på många fler

Kram Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar