söndag 20 juli 2014

Altan mys

Varma dagar och kvällar spenderar vi på vår sköna stora altan. Lite olika sittgrupper finns och altanen utvecklas ständigt då nya saker stora som små tillkommer.



















Köpte mej en så fin solcellslampa på Clas Ohlsson här om veckan. Den lyser jätte fint nu på kvällarna när det börjar mörkna men gör sej fint bara att vara under dagarna. 

















Humlorna jobbar stenhårt i alla blommor 



















Det lilla vita bordet som står mellan vita däckstolarna hittade jag på loppis för en liten peng. Med lite ny vit färg på vart det perfekt avlastningsbord mellanstolarna i lagom höjd.Den fina trälyktan hittade jag också på loppis och lyktor kan man ju inte få för många. 




















Clas Ohlsson har även större solcellslyktor och jag har två st i olika storlekar.Fatet med sättlökarna växer mer och mer ihop och färgkombon gillas. Kan se fatet framför mej om nått år, då har nog allt gått ihop och bildar en vacker färgrik kulle!




















Framför entre´n står numera ett cafebordsset från IKEA. Har ännu inte bestämt mej om färgen ska få vara den befintliga eller om jag ska måla brädorna vita eller grå.. En vit hylla sitter nu på väggen och väntar på att få flera vackra saker på sej.Här kommer det bli varmt och skönt att sitta i vår och ta de första koppar kaffe och lapa sol.

Ha en skön söndag mina vänner
Kram Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar