söndag 1 december 2013

1:a Advent

Idag första Dec och även första advent. Snön lyser med sin frånvaro, alla slingor och stjärnor ser lite felplacerade ut.
Det hade ju varit bra mycket mysigare om det fått vart snö och vitt.



















Traditionella ljusstaken framme, i år med mossa grön och grann. Zinktagsen fick vara iår och tog bara rödvita snören omkring.











































Några av mina stjärnor uppe. De höjer mysfaktorn betydligt, gillar det härliga ljus de ger. Den stora golvstjärnan från IKEA  är en stor favorit



















Två vita hyacinter fick följa med hem från Ikea i fredags. De sätter jag i glasburkar i enbart vatten och sten. Gillar att kunna se dess långa fina vita rötter.


















Det stormar som bara den ute ochidag blir det massa innefix bak och pyssel. Ikväll vankas glöggkväll hos goda vänner och till det har jag provat baka en saffrans kladdkaka med mandelmassa. Den ska serveras med grädde, lös kladdig och härlig!





















Sen kan jag ju heller ej vara utan mina saffransskorpor. Utan dem ingen advent och jul. Sen vet jag att de går hem i granngården.

Nu laddar vi för kvällsmys i bästa vänners sällskap
Ha en skön första advents kväll!
Kram Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar