fredag 9 augusti 2013

Loppis på burk

Min stora syssla denna sommaren har varit att springa på olika Loppisar runt omkring oss. Ett favoritställe är det nyöppnade PMU här i Leksand. Pingstkyrkan har en stor lokal där man får skänka grejor. Ordning och reda, rent och snyggt och det viktigaste Man fyndar här!

Ett av massa fynd är en ny glasburk, älskar ju att förvara saker och torrvaror i dessa.


















En favvo mussli är hemköps jordgubbscrunch och den hittade snabbt ner i en av burkarna och hamnade på hyllan.


























Vid ett av mina sommarbesök på PMU hittade jag ytterligare en burk till min burkfamilj, en storlek som jag ej redan hade. För en billig peng fick den följa med hem till Myran.


























Mina burkar finns i olika storlekar , vissa större än andra


























Locken varierar. En del har bygellock andra modernare snäpplock och vissa bara ett lock att lägga på. Det är detta som utgör charmen i dessa gamla burkar. Den ena är ej den andra lik och på hyllan gör det sej så bra med det oregelbundna. De sticker fram på ett annat sätt, även innehållet kommer fram .

























Hittade även en häftig burk med text på sidan " Reform" . Undra just vad som döljt sej i dessa burkar för en massa år sedan?

Ha en skön fredag
Håller på med lite målar projekt som kanske kommer i bloggen så småning om!

Kram Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar