torsdag 12 juli 2012

Trädgårdsplundring

En tom trädgård behövs fyllas på med en massa blomster, plantor, buskar och det som kan göra den trädgårdslik.

Allt kan inte handlas in, dels kostar det och sen tar det såå lång tid innan de små liven tar sej och växer sej frodiga.

Tänker mej att kunna få lite smakprover från vänner och bekanta.


Idag var jag och min syster till deras kompis Daniel som inte vill ha nått kvar i sin gamla fina trädgård. Allt ska väck och vi fick ta det vi ville innan han plöjer ner det!
Snacka lyckliga syrror som gick på hårt med spaden .
Här ligger dagens skörd och väntar på att få komma i backen, behövs dock mera jord...

Två fulla säckar med hallon plantor fick också följa med hem, många med frukt på redan. Jag älskar verkligen Hallon och det är nått jag har saknat från vårt förra hus, att ta sin tallrik med ut i häcken och fylla den med söta goda bär.
Min rabarber vart kvar på åkerö men nu fick jag nya plantor av Daniel, perfekt när man vill göra paj!

En planta pion och höstflox fann vi, nu ska vi finna platsen här på myran med till den och hoppas den trivs. kan vara lite marigt att flytta pion.


En jättesöt hög växt med svagt rosa vita blommor, vet vad det är men ska googla upp namnet. Vet att det är en gammal växt som brukar finnas i gamla trädgårdar.


Även dessa är gamla växter, fann en blå sort och en med rosa klockor.

Dessa ska få ta plats vid de små nyplanterade plantorna vid entre´n , det kommer nog att bli bra och ser mer ut för världen.

Nu gör vi kvällen
Ha en skön torsdag så håller vi tummarna på
uppehåll och bra planteringsväder i morgon!

Kram Lena






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar