lördag 5 april 2014

Hjälp med vårbruket

Så smått börjar det komma lite grönt i rabatten.
Dags att klippa ner det gamla.


















Vissa växter helt gröna , andra knoppas det i och en del inte en gnutta grönt än. Svårt tro att detta ska kunna bli nått.



















Vi har varit hundvakt till en liten Lagotto valp, hur söt är inte han!? Snobben har stor trivts att rota runt i rabatten , gnagt på torra pinnar och snott in sej i det mesta.

















Idag hade jag hjälp, eller inte, av honom när jag skulle kratta ur och klippa ner det torra. Nyfiket ser han på när jag börjar mitt jobb.


















Efter en stund var han helt vild, körde ner nosen, nafsade i handskar och sekatör.





















Krattan tog Snobben över, den ville han ha. Tydligt bar han ut den på gräset och där stod jag, utan hjälp och utan kratta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar