tisdag 1 april 2014

Frö sådd

Jordsäckarna uttömda i pallkragarna i växthuset.
Nu väntar vi på värmen, den bestående värmen.

Försådde lite i helgen.Tomater kommer jag att få av kollega tre olika sorter så det behöver jag ej förbereda.Chokladtomat, hur gott låter inte det!


















Lök vill jag prova , det ser så skoj ut att skörda.Morötter lika så.Sallad är tacksamt dels att få att växa och att äta.Dessa påsar får invänta värmen nån vecka till innan jag sätter dem direkt i pallkragarna.



















Paprika och gurka fick komma i jord idag. Tog mjölk litrar  och hade jord och frön i. Nu ska de få komma upp en bit innan de får omplanteras i egen kruka. Paprika vet jag sen förr är tacksam att få att gro, som barn sparade man frön och la i jord.Om inte den vill bära frukt så blir det iallafall en grön fin växt.





















Gurka ska bli spännande att se om det blir nått. Kanske får garder med att köpa nån planta för att vara på den säkra sidan. Gurka äter vi mkt under sommaren samt gör god tzatziki på.Får be systeryster om råd kanske!

Nu hoppas jag det tar sej och att värmen kommer tillbaka.Vill sätta fart på riktigt där ute. Undra vad jag ska hitta på med alla lerrör som vi fick tag i förra sommaren? Vinkällare kanske..

Ha en skön dag!
Kram mina vänner
Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar