måndag 10 december 2012

Julgodis

På glöggkvällen bjöd jag på lite julgodis som jag hittat
recept på här på nätet.
Jag gjorde en mjölkchokladfudge och jag lovar att den blev godkänd!





 

Härligt gyllenbruna ligger de där lockande i skålen
Slut i ett nafs, blir till att koka mera till jul
 
Mjölkchokladfudge
3 dl vispgrädde
3 dl strösocker
1 dl ljus sirap
50 g smör
2 msk honung
100 g mjölkchoklad

Blanda grädde, socker och sirap i en kastrull, koka tills temperaturen är 120˚. Rör i smör och honung, låt koka ytterligare 2 minuter. Finhacka chokladen. Ta kastrullen från värmen, häll i chokladen och rör tills fudgen blir slät. Häll smeten i en smörpappersklädd form som är ca 20x25 cm. Skär i bitar när den svalnat.

Prova , jag lovar du ej blir besviken
 
Kram Lena
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar