måndag 19 november 2012

Lingonkransar

Kransar hör till julen och oftast brukar jag göra de i en och granris. Har sålt många på olika marknader och givit till goa vänner.

I år kände jag för att prova att göra några i Lingon och med skogen nästgårds är det ju inget problem.

 
Med en färdig stomme i hjärta som brukar sitta ute på väggen vid ytterdörren är det inget problen att få till det snyggt. En tunn tråd och små risbuketter gör jobbet.
 

 
Grön och grann sitter den nu där, välkomnande
 
 
Tillsammans med Ylva Skarps skylt välkomnar den dej hem till oss
 
 
 
Sen snodde jag ihop en tunnare rund stomme av lite kraftigare
ståltråd som jag sen virade små risbuketter runt
 
 
Helt ok för att vara första gången och med ett fint smalare
band kommer det nog bli ännu finare
 
Kommer nog slå mej på att göra några flera
 
Ha en skön kväll
myser själv framför brasan
 
Lena
 
 
 





 

 
 

2 kommentarer:

  1. Jag hittade av en slump hit i våras och måste säga att man alltid blir så inspirerad av att läsa och titta på dina fina bilder, så fint ni har fått det. Lite senare framkom det att din son tog studenten med min gudson Ludvig Knutz. Min man är från Leksand och nu har vi sommarstuga där. Tack för att du bjuder på inspirantion.

    SvaraRadera
  2. hej!
    va kul att höra att du gillar mina inlägg om mitt lilla liv här uppe på myran! alltid roligt att få positiv feedback och att fler gillar det jag gillar. kul också att du har anknytning till leksandbygden . Ludde är en jätte trevlig kille och kompis till vår Rasmus.Pär och Lisa goa människor <3 Hoppas du fortsätter titta in här o finner mer inspiration och lycka till med sommarstugan! lena

    SvaraRadera