lördag 25 oktober 2014

Njuter av det sista

Det närmar sej mer och mer vinter, i dalarna har den första snön fallit men även försvunnit.
Växthusets sista gotter har flyttat in i huset och får nu mogna klart i värmen.



















En enda melon har jag följt under sommaren , men med desto större spänning. Skulle det bli nått?Skulle den växa sej stor och den största frågan , skulle den gå att äta??




















Nätmelon med sin fina struktur på skalet



















Spännande värre när jag skulle dela den,Vad fanns innuti, hur skulle det se ut och smaka?Glädjande för mej var att den var jätte saftig och gul och fin! Smakade jätte gott så nu har jag sparat kärnor och kommer ge mej på att försöka få fler till nästa år.




















Massa chilli har det blitt och jisses va starka de är! vackert gröna och röda ligger de nu i en glasburk och väntar på att bli använda.




















Massa tomater, gröna omogna som får mogna inne men även färdiga choklad, plommon och gula tomater.



















Paprikorna växer fortfarande på sina buskar, skars senast idag ner i en härlig mustig köttgryta tillsammans med egna tomater och lök.
Känner mej så nöjd med min första odlingssäsong i växthuset.
Nu har jag tid under vintern att se ut vad jag ska slå till på till nästa år.

Ha en skön lördagkväll mina vänner
Kram Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar