söndag 17 augusti 2014

Dags att sy

Köpte gardintyg min första semestervecka, tyget skulle jag sy när det blev dåligt väder. Först nu , 6 veckor senare är det dags.
Regntunga skyar över vårt Leksand och perfekt pysselväder.





















Det rosa tyget är till vårt sovrum, tyget inköpt på Lantliv.
Måste säga att det var väldans lätt att sy i det, inga missöden alls idag mellan mej och maskinen.

















Det beige randiga fick bli i ett av smårummen, numera musikrum.



























Uppsatta och klara. Snabbt fixat då det bara är raksömmar.De flesta gardiner jag har är fuskrullisar, snyggt enkelt och lätt att göra.



















Den randiga på plats , även den lätt att sy. Ihop med de svarta snörena kom tyget än mer fram då det är små svarta ränder i. Lite mer rockigt stuk, passar rummet perfekt.Den bruna långa tavlan med text går även den i brun färg och smälter bra ihop med gardinerna.




















Det blåblommiga spar jag till våren. Nu ska vi hitta ett vitt snyggt in till Dotterns rum som håller på att omstylas lite.

Ha en fortsatt skön söndag
Kram alla mina vänner där ute
Lena





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar