tisdag 20 maj 2014

Växthus

Värmen har fått det att sätta fart i växthuset vilket är jätteskoj. Första året med växthuset igång och nu får jag experimentera lite på vad som funkar bra där inne.

Har fått lite och satt lite själv inne för ett tag sen.



















Paprikan har jag försått inne och nu har jag planterat isär dem i egen kruka och nu får de stå ute i växthuset i värme och fukt


















I ena pallkragen börjar isbergssalladen krypa upp ur jorden, växer för varje dag.

















Lök har jag alltid velat sätta och nu har jag gjort ett försök. Den gula löken har även den börjat titta upp så nu återstår att se om de trivs.

































Hade storfrämmande med mej ut idag. Liten nyfiken kisse kom på besök. Har sett att han ger sej in i växthuset när dörren stått öppen.



















Även chilin börjar gro och det är snart dags att ge plantorna egna krukor. Ska bli kul att se om det bli några frukter på och som i såfall smakar nått.
























Gräslöken står snart i blom, vackra blommor och knoppar!

























Gurkplantorna har jag vågat mej på att plantera ut, de kräver ju värme och det har varit bra varmt nu de sista dagarna och plantorna börjat bli längre och gängligare.
Nu har jag förberett dem för bra växtmöjligheter och satt upp snören som de kan slingra och klättra i när de blir tunga, med förhoppningsvis massa gurkor.






















Tomaterna står på tur att få bli omplanterade i större hinkar.Choklad, busk och vanliga.

















Rabarber i lådan så snart blir det smulpaj med egna rabarber i!



















Den gamla rostiga saxen har fått hängt med från gamla huset på Åkerö som dök upp där i jorden när jag grävde trädgårdslandet.


Härlig avkoppling att få gå ut i växthuset och pyssla efter jobb och kvällsmöte, allt medans solen skiner på ett regnblött myran och med ljuvliga dofter som sprids i den svaga svaga vinden.Sommaren är här!

Ha en skön avslutning på kvällen mina vänner
Kram Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar