tisdag 24 september 2013

Trumpetande i skogen

Är definitivt ingen svampkunnig person. Gula kantareller kan jag men sen är det klent med ätbara svampar.

Var dock ut i skogen för nått år sedan med min vän Eva och hon kan mkt mer än jag. Då fick jag möta Höstkantarellen eller trumpetsvampen och tro minsann att den etsat sej kvar i minnet!

















Vi har firat vår far i helgen och på menyn stod kött med färsk plockad svamp, Det var väl bara att ge sej ut i skogen o leta..
Jag gick ut i skogen bakom mej med hopp om att hitta gula kantareller.
Men de lyste med sin frånvarö..
Men rätt vad det va så dök de upp- svamparna som jag stött på förr och som alla verkar hitta.

















Där stod de i små klungor och jag hann med lite innan det va dags att gå hem och ut med födelsedagsfirande dotter på hockey.



















Skam den som ger sej, Nästa dag gav jag mej tilbaka och efter lite letande hittade jag lika mkt till.
Hem o rensa och dagen efter stektes de och serverades med potatisrosor och oxfile´. 


























En härligt god tallrik , extra god med de egna svamparna!

Ha en skön kväll
kram Lena

1 kommentar:

  1. Åh, vad gott det ser ut!! Lite annorlunda mot jordgubbskräm & mjölk som jag levt på sedan i tisdags ;)

    SvaraRadera