lördag 16 februari 2013

Frasigt

Tänk er ljudet av ett fång färska Tulpaner!
Det där frasiga krispiga ljudet de ger ifrån sej.
Nästan så man vill bita till och sätta tänderna i dem!


Fick mej en stor rosa frasig bukett här om dagen och jag får verkligen vårkänslor när jag packar upp dem. Det knakar och knastrar och strävheten i stjälkarna är spec.
 


Ett minne av tulpaner som jag bär med mej är när jag som tonåring jobbade varje fre på gundhes handelsträdgård. Här fick man ibland ta med sej en sax och gå in i växthusen och klippa ner de tulpaner som var färdiga och sedan packa till buketter! vilken känsla att gå in där, känna doften , se 20 m härliga ståtliga tulpaner stå där i bädden och bara vänta på att bli skördade.Där har jag nog fått känslan av krispet och ståtligheten!!
 
Ha en trevlig skön lördag
här blir det hockey på arena
kram lena!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar