måndag 14 maj 2012

Pallkragar

Drömmer om att en gång få ett litet växthus på baksidan av gården. Skulle va kul att ha ett av gamla fönster egenhändigt komponerat.

Har sett ett i en underbar blogg som jag bara skulle vilja ha!!

Fast under tiden anlägger jag lite odlingar i mina nya pallkragar.




4 kragar till en början blev sedan 5 då jag hittade en till. Lite olika konstellationer, men till slut fick det bli 2 höga och en låg.
Ska nog bygga en avlång drivbänk själv för att bryta av  det hela.




Fick för mej att jag skulle ha lite sten runt om så jag begav mej ut på granntomten med skottkärran och börja leta.




Blev några vändor men hittade snabbt det jag sökte.Sen ska det sås gräs runt om och fler planteringar och storstenar ja det kan nog bli bra!



Nu ska det fyllas med jord och jordgubbsplantor. Frön gräslök och örter. Några blommor kanske. Kul ska det bli i allafall.



Kanske kan Zimba hålla vakt mot rådjuren, han va då med och såg till att allt kom på rätt ställe då jag höll på.

Nu får regnet avta och värmen och solen komma så att jag kan plantera!

Ha en skön kväll!
Kram Lena

1 kommentar:

  1. Åh så fint du gör Lena! super fint med stenarna runt! :)

    SvaraRadera