måndag 28 november 2011

JUL STJÄRNOR

Dags att utsmycka fönstren så att det blir mera vintrigt nu när advent och jul väntar.

Var en sväng till Gundhes handelsträdgård och insöp lite inspiration och ideer.

Bara att gå in där är så rofyllt för kropp och själ och dofterna som slår emot en går ej att beskriva!



















Julstjärnor var det jag var på jakt efter men sen var det ju frågan vilken färg?

Röda vita står de där på blomsterbänkarna och utstrålar jul och sinnesfrid.
Eftersom jag inte tänkt byta ut mina nyss uppsatta gardiner i rosa och vit rutigt så är ju röda ej ett alternativ.Vita kanske?


















Plötsligt står jag framför två st rosa småblommiga julstjärnor
och förstår ju att dessa är det jag ska ha ! Rosa till mina rosa gardiner, kan det bli mer rätt!?


















Så i år fick det bli rosa, ett annat år kanske det blir röda eller vita .
Tillsammans med ljusstakarna från Clas Ohlsson tycker jag att det blev rätt, iallafall helt i min smak!


















Kram lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar